Mes gâteaux

Mes gâteaux

dimanche 7 décembre 2008

Rulada cu sunca si smantana

Am incercat reteta de “Rulada cu sunca presata” de pe www. bunatati.ro ( Mihaela ), dar mi-am permis sa o modific putin dupa gustul meu.

Ingrediente:
100 gr. faina ( plus 1 lingura de faina pentru tapetat tava de copt )
5 oua ( se separa galbenusurile de albusuri )
50 gr.unt ( plus inca 10 gr. pentru uns tava )
50 gr cascaval ( eu am folosit chedar )
2 linguri de smantana
6 felii de sunca presata foarte fin taiate ( de forma dreptunghiulara )
450 ml lapte
piper, boia dulce ( optional )

Mod de preparare:
1. Se pune la topit untul , se adauga faina si se amesteca bine.
2. Se adauga laptele si se fierbe la foc mic pana devine o “ciulama”, apoi se ia de pe foc si se da la racit.
3. Dupa ce s-a racit “ciulamaua”, se adauga cate un galbenus si se freaca bine dupa fiecare in parte.
4. Se bat albusurile spuma si se toarna in 2-3 reprize peste aluatul de mai sus, se amesteca bine pana ce se incorporeaza toata spuma de albus.
5. Se unge tava de copt cu unt si se tapeteaza cu faina. ( eu am folosit o tava ce dimensiunile interioare de 25cm x 35cm )
6.Se toarna aluatul in tava si se coace, pana cand culoarea foii capata o tenta de portocaliu. ( eu am copt 20 min. la 400 grade Fahrenheit ).
7. Intre timp se pregateste o crema din 2 linguri de smantana si 50 gr cascaval ras.
8. Se scoate foaia de la copt pe un servet umed si rece ( cu partea dinspre tava de copt in sus ) si se unge cu crema de smantana si cascaval. Optional, se poate presara piper si boia dulce.
9. Se aseaza cu grija feliile de sunca astfel incat sa fie cuprinsa toata suprafata foii.
10. Se ruleaza apoi cu prosopul umed si se da la rece. Dupa 2-3 ore tinuta la frigider, se poata taia si servi foarte bine.


Va doresc pofta buna!

0 comentarii:

 

*DAVELLA CULINAR* Template by Ipietoon Cute Blog Design